Guia per comprar una centraleta telefònica

Hi ha algunes coses que s'han de considerar abans de comprar una centraleta telefònica PABX, hi ha molts tipus de centraletes telefòniques, amb diferents funcions i diverses característiques disponibles per triar.

A continuació anem a mostrar una llista de les principals qüestions que un ha de preguntar quan decideix comprar una centraleta. Aquests són els quatre punts clau per comprar una centraleta telefònica per la seva oficina o empresa:

1. Mida de la centraleta telefònica

La mida de la centraleta PBX/PABX significa el nombre de línies principals i el nombre de línies d'extensió.

Les línies principals o troncals són les línies que connecten amb la PSTN (Public Switched Telephone Network) per a la comunicació amb el món exterior des de la seva oficina.

Les extensions són el nombre de línies d'extensió de la centraleta que són instal·lades a l'oficina, cadascuna d'aquestes extensions pot estar vinculada a un telèfon.

La decisió del nombre de línies d'extensió ha de dependre del nombre de llocs importants que requereixen una connexió telefònica constant. En una empresa amb una activitat més comercial pot necessitar més línies d'extensió que una empresa dedicada al desenvolupament de productes.

També s'ha de considerar el creixement futur de l'empresa en termes de nombre d'empleats per poder dimensionar correctament la centraleta telefònica.

Centraleta Telefònica

2. Les futures actualitzacions

La capacitat d'actualització o expansió que tingui la central telefònica ha de ser un factor important per decidir què centraleta PBX comprar.

Hi ha models de centraleta telefònica, que poden adaptar a un cert nombre de línies principals i nombre d'extensions. A més, el cost de les actualitzacions pot variar depenent del nombre d'extensions.

També cal considerar la capacitat de la centraleta per treballar amb un entorn IP, això és important per tenir preparada una futura migració de les comunicacions feia un entorn de VoIP (Veu sobre IP), tasca que es pot dur a terme mitjançant un gateway VoIP.

3. Les característiques de la centraleta PBX

Aquest punt pot ser difícil de triar i sempre s'ha de basar en les necessitats actuals i futures de l'empresa.

Avui en dies els sistemes PBX ofereixen moltes característiques. No obstant això, per regla general primer s'han de tenir en compte les característiques bàsiques que s'enumeren a continuació:

  • Transferència de trucades.
  • Identificador de trucades.
  • Trucada en conferència.
  • Auto resposta.
  • Desviament de trucades.

A continuació s'han d'abordar les característiques avançades com el correu de veu, call center, gravació de trucades, CTI (Computer Telephony Integration) o la integració de la telefonia amb els ordinadors de l'empresa. Aquestes funcions són específiques però poden ser útils i necessàries per a moltes empreses.

4. Preu

El preu és un factor molt important per decidir la compra d'una centraleta. Però abans de res no ha de comprometre la qualitat del sistema de centraleta telefònica PBX per triar un PBX més barat.

Hi ha molts costos extra en adquirir un sistema de centraleta telefònica PBX com poden ser el cablejat, les còpies de seguretat, l'energia elèctrica, bateries, rack, etc ...

Un altre punt a revisar bé és la capacitat del sistema per suportar la càrrega de trucades, i en aquest punt hi ha sistemes de centraletes PBX més barats que altres amb la mateixa configuració, però que no poden suportar bé la càrrega de trucades existent en el sistema, amb talls i esperes indesitjables.

També s'ha de considerar el cost de manteniment d'una centraleta telefònica PBX abans de decidir per un. El suport és una característica que s'ha de tenir molt en compte a l'hora d'adquirir un sistema de central telefònica per a la seva empresa, amb un suport de qualitat vostè estarà sempre fora de perill de possibles problemes amb les trucades del seu negoci, imagini el problema que suposa tenir una empresa sense trucades telefòniques durant 1 hora, i durant 1 dia, ... (la diferència està en la qualitat del servei tècnic).

En TS-Telecon Sistemes som una empresa especialista en la venda, instal·lació i manteniment de centraletes telefòniques, tenim un equip de professionals experts en comunicacions que s'us les centraletes telefòniques segons les seves necessitats.

Contacti amb TS-Telecon Sistemes per a més informació.

Compra, configuració i instal·lació de centraleta telefònica